Cestovná kancelária Turancar má na slovenskom trhu dlhoročnú tradíciu. Aj preto sme Turancar oslovili s potrebou vytvorenia marketingovej stratédie a plánu. Sami sme iniciovali vytvorenie jednotnej identity pre Turancar a budovanie brandu, pretože sme tu videli príležitosť. Aj preto sme oslovili tohto klienta a objasnili mu dôležitosť vybudovania 365 stupňovej komunikácie.
Ide totiž o klienta s dlhoročnou tradíciou, 10 pobočkami a sieťou s viac ako 500 predajcami po celom Slovensku. Navyše s kvalitným produktom a vysokou spokojnosťou zákazníkov.
Od roku 1998 je CK Turancar riadnym členom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr a počas svojho pôsobenia bola ocenená niekoľkými cenami za svoj prístup ku klientom, obchodným partnerom a za kvalitu poskytovaných služieb.
Klienti cestovnej kancelárie Turancar si môžu vybrať zo širokej škály typov ubytovania a rôznych spôsobov stravovania podľa vlastného výberu v mnohých destináciách.
Pýchou cestovnej kancelárie je bohatá ponuka autobusových i leteckých poznávacích zájazdov, ktoré sprevádzajú osvedčení a kvalifikovaní sprievodcovia. Na poznávacie zájazdy jazdia najlepšie luxusné klimatizované autokary.
V spolupráci s renomovanými lodnými spoločnosťami ponúka dokonca aj okružné poznávacie plavby so slovensky hovoriacim sprievodcom na palube.
Okrem predaja vlastných produktov ponúkajú klientom aj možnosť zakúpenia si cestovných lístkov partnerských spoločností, sprostredkovanie a predaj leteniek do akejkoľvek destinácie, vybavenie cestovného poistenia či predaj produktov iných cestovných kancelárií, a to vrátane exotických destinácií.
Problém a ciele
Ponuka spoločnosti je veľmi rozmanitá, no mnohí Turancar stále poznajú najmä ako dopravnú spoločnosť zabezpečujúcu pravidelné vnútroštátne a medzinárodné linky. Iní ju majú zafixovanú ako kanceláriu poskytujúcu zájazdy uskutočňované autobusovou a individuálnou dopravou, pretože práve tým spoločnosť začala.
A tu vzniká aj náš hlavný problém, ktorý sme sa rozhodli riešiť. Znalosť značky a jej produktov a jej odlíšenie od konkurencie. Cieľom bolo zakotviť v mysliach spotrebiteľov, že Turancar nie sú iba autobusové zájazdy pre staršiu klientelu, ale naopak, že ide o renomovanú cestovnú kanceláriu so širokým spektrom zájazdov. Ako pobytových, tak aj poznávacích. Ako autobusových, tak aj leteckých.
Na svoje si tak príde široká skupina ľudí a teda nie je určený len pre starších. A to je aj druhý problém, s ktorým sme sa rozhodli bojovať. Prilákať mladšiu klientelu a zmeniť vnímanie značky.
Naše riešenie
“Predstavte sa”
Marketingovú stratégiu na sezónu 2022 sme sa rozhodli začať tak, ako keby sme predstavovali celkom novú firmu. Najskôr sa musíme postarať o poznateľnosť značky (aby ľudia vedeli, že Turancar je cestovka a je možné ňou cestovať aj letecky), až potom môžeme začať hardsellovo i nehardsellovo predávať.
Tone of voice
Komunikovať budeme tak, ako to majú ľudia najradšej - hovorovo, humorne, slangovo, priateľsky - a občas s jemnou dávkou Mudrca šíriaceho zaujímavosti zo sveta.
Cieľovka
Za svoju hlavnú cieľovku sme si najmä pri pobytových zájazdoch zvolili staršie ženy, ktoré si pamätajú dovolenky v “Juhoške” a ich dcéry, ktoré chcú maminám dopriať skvelú dovolenku.
Dizajn
Rozhodli sme sa tiež pre odvážny dizajn, a síce pop-art, pretože spája záujmy oboch našich cieľových skupín - starší ľudia si na pop art spomínajú ako na svoju mladosť, mladší ľudia si ho spájajú s retrom, ktoré milujú a komiksami, na ktorých vyrastali. Aktuálne základné farby Turancaru - červená a žltá - sa dajú využiť v pop arte veľmi efektívne, pretože patria k najpoužívanejším v tomto štýle. A samozrejme výhodou je najmä to, že žiadna cestovná kancelária nepracuje so spojením fotografie a popartu - čo je škoda, pretože takáto koláž štýlov jednoznačne zvyšuje vizibilitu samotného postu.
Media mix
Na komunikáciu sme použili predpovšetkým online média a to Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, TikTok, Google, Newsletter, ale využili sme aj printy, sponzorský video odkaz a B2B a to predovšetkým prostredníctvom škôl, domovov a firiem.
Komunikácia
Výsledná komunikačná stratégia, ktorú sme navrhli a realizovali pozostávala z troch častí, a to HR PR kampane, ktorú sme si pomenovali Tourtocker a ktorej je venovaná samostatná casestudy (preklik), kampaň “Pamätáš?” a samozrejme, keďže popri ostatnom, je stále hlavným cieľom predávať zájazdy, sme sa nezaobišli bez hardsellovej komunikácie.
Kreatívna cesta- Pamatáš?
Kreatívna cesta Pamätáš? reflektuje nielen dobu, v ktorej sme boli pred rokmi, ale aj situáciu v ktorej kampaň vznikla, keď bol celý svet roky v izolácii.
Pamätáš? je kreatívny koncept, ktorý fantasticky funguje s pop artovým dizajnom, pretože pop art definoval, čo je retro pre generáciu, ktorá ho nezažila.
Rozhodli sme sa v nej komunikovať na maminy, ktoré si pamätajú retro módu a výlety karosou, aj na 30-ničky, ktoré milujú retro vďaka jeho obrovskému popkultúrnemu významu a nádherným, žiarivým farbám.
Výsledky
Rok 2022 nám priniesol výborné výsledky, ktoré boli viditeľné aj pri porovnaní jednotlivých metrík s predchádzajúcim rokom. Tie indikujú viacnásobné zlepšenie, na ktoré vplývalo viacero faktorov od marketingovej stratégie až po makro ekonomické a sociálne faktory, ktoré po covidových rokoch vyústili do veľmi silnej sezóny.
Tieto faktory sa veľmi pekne odzrkadlili na revenue jednotlivých nákupov. Do reklamy v Google a FB Ads sme investovali spolu 18 287,15 €. Celkové tržby na základe dát z analytics dosiahli hodnotu 2 534 922 €. Čo znamenalo medziročné navýšenie o 192%.
Na stránku turancar.sk sme priviedli množstvo nových užívateľov, ktorých návštevnosť stúpla naprieč všetkými zdrojmi. Najviac platené návštevy a referral.
Oživenie vnímame rovnako aj na sociálnych sieťach, kde sa podarilo viacnásobné zvýšenie počtu fanúšikov (na Facebooku o 6.07%). Zvýšili sme engagement aj počet zobrazení profilov (zobrazenia profilu na Facebooku narástli o 127.57% a na Instagrame až o 549.44%).