Tourtocker

Tourtocker

Cestovná kancelária Turancar má na slovenskom trhu dlhoročnú tradíciu. Aj preto sme Turancar oslovili s potrebou vytvorenia marketingovej stratédie a plánu. Sami sme iniciovali vytvorenie jednotnej identity pre Turancar a budovanie brandu, pretože sme tu videli príležitosť. Aj preto sme oslovili tohto klienta a objasnili mu dôležitosť vybudovania 365 stupňovej komunikácie.

 

Ide totiž o klienta s dlhoročnou tradíciou, 10 pobočkami a sieťou s viac ako 500 predajcami po celom Slovensku. Navyše s kvalitným produktom a vysokou spokojnosťou zákazníkov.

Od roku 1998 je CK Turancar riadnym členom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr a počas svojho pôsobenia bola ocenená niekoľkými cenami za svoj prístup ku klientom, obchodným partnerom a za kvalitu poskytovaných služieb.

 

Klienti cestovnej kancelárie Turancar si môžu vybrať zo širokej škály typov ubytovania a rôznych spôsobov stravovania podľa vlastného výberu v mnohých destináciách.

Pýchou cestovnej kancelárie je bohatá ponuka autobusových i leteckých poznávacích zájazdov, ktoré sprevádzajú osvedčení a kvalifikovaní sprievodcovia. Na poznávacie zájazdy jazdia najlepšie luxusné klimatizované autokary.

V spolupráci s renomovanými lodnými spoločnosťami ponúka dokonca aj okružné poznávacie plavby so slovensky hovoriacim sprievodcom na palube.

Okrem predaja vlastných produktov ponúkajú klientom aj možnosť zakúpenia si cestovných lístkov partnerských spoločností, sprostredkovanie a predaj leteniek do akejkoľvek destinácie, vybavenie cestovného poistenia či predaj produktov iných cestovných kancelárií, a to vrátane exotických destinácií.

 

Problém a ciele

Ponuka spoločnosti je veľmi rozmanitá, no mnohí Turancar stále poznajú najmä ako dopravnú spoločnosť zabezpečujúcu pravidelné vnútroštátne a medzinárodné linky. Iní ju majú zafixovanú ako kanceláriu poskytujúcu zájazdy uskutočňované autobusovou a individuálnou dopravou, pretože práve tým spoločnosť začala.

 

A tu vzniká aj náš hlavný problém, ktorý sme sa rozhodli riešiť. Znalosť značky a jej produktov a jej odlíšenie od konkurencie. Cieľom bolo zakotviť v mysliach spotrebiteľov, že Turancar nie sú iba autobusové zájazdy pre staršiu klientelu, ale naopak, že ide o renomovanú cestovnú kanceláriu so širokým spektrom zájazdov. Ako pobytových, tak aj poznávacích. Ako autobusových, tak aj leteckých.

 

Na svoje si tak príde široká skupina ľudí a teda nie je určený len pre starších. A to je aj druhý problém, s ktorým sme sa rozhodli bojovať. Prilákať mladšiu klientelu a zmeniť vnímanie značky.

 

Naše riešenie

Hľadali sme spôsob, ako ľuďom povedať o Turancar bez toho, aby sme im polopate hovorili "Dobrý deň, my sme cestovka ". Jedným zo skvelých spôsobov sebaprezentácie, ktorý je nenápadný a zároveň veľmi účinný, je HR kampaň.

 

Ak sme však chceli osloviť nastupujúce generácie vašich klientov, bolo nevyhnutné zaradiť do mediamixu TikTok.

 

Nemôžeme však od zamestnancov Turancar chcieť, aby sa s ním naučili pracovať, môžeme ale vytvoriť HR kampaň, v ktorej nahirujeme na 3 mesiace v roku TourTokera, ktorý bude počas sezóny chodiť 2x mesačne na poznávačku alebo dovolenku, z ktorej vytvorí obsah - videá, ktoré môžete následne využívať.

 

HR kampaň spôsobí, že: sa ľudia dozvedia o tom, že Turnacar existuje a ponúka prácu snov! získame veľmi cenné dáta za absolútne minimálny náklad - ľudia budú posielať životopisy a budú to ľudia, ktorých prioritne zaujíma cestovanie. Na tých potom môžeme cieliť reklamy aj newslettre.

 

HR kampaň má potenciál byť každoročnou aktivitou pre influencerov, ktorí chcú 3 mesiace v roku zarábať z dovoleniek a uchmatneme si tak túto tému, ako si Redbull uchmatol tému adrenalínových športov a vytvoríme tak positioning Turancaru u mladých ľudí ako "je to práca snov".

 

Výsledky

Do kampane sa zapojilo 12 influencerov a tiktokerov - očakávali sme väčší počet - domnievame sa, že z budgetových dôvodov nebolo možné dosiahnuť viac prihlásených, Našim cieľom však bola primárne poznateľnosť značky a tú sme jednoznačne dosiahli.

Počet interakcií na post presiahol 100ku - a to pri takmer každom poste, ktorý sme publikovali v tejto kampani. Okrem kampaňových postov sme získali aj obrovský počet interakcií na image postoch - viac ako 600. Čím viac interakcií, tým vyšší je dosah príspevku - náš cieľ bol teda splnený.

 

Hlavným výsledkom bolo vybratie ideálneho Tourtockera, s ktorým sa nakoniec aj dohodla spolupráca. Rozhodli sme sa pre Adrianu Ľuptávkovú, ktorá má 255 000 followerov na sieti TikTok, 15 000 - 560 000 pozretí na video a 9292 followerov na Instagrame z čo až 70% tvoria ženy (naša cieľovka). Úspešná tak bola nie len samotná kampaň Tourtocker, ale zaistila nám aj komu skvelého a autentického contentu do budúcna pri spolupráci s Adrianou.