Ako sa tvorí brand
V minulom článku sme si definovali branding ako budovanie značky. A značka ako všetko sa buduje od základov. Ak teda prichádzate s novou značkou, je potrebné postupovať v logickom poradí. Tým prvým by malo byť oslovenie profesionálov a veríme, že patríme k nim. My vám potom uľahčíme proces tvorby brandu a väčšinu starostí prevezmeme na seba.
Na základe rozhovor s vami pochopíme váš brand, podnikateľský zámer, vaše publikum a pustíme sa do samotnej tvorby značky.
Brand ako taký tvoria v mnohom veci abstraktné ako jeho hodnoty či emócia, ktorú má u zákazníkov vyvolať. Práve tu nastáva tá najnáročnejšia práca. Aby sme vytvorili značku musíme jej dať určité atribúty. V prvom rade by značka mala byť iná, mala by mať hodnotu a vzbudzovať emócie u zákazníka, mala by byť odlíšiteľná a vo svojej existencii konzistentná. Práve v tomto kroku si v rámci spoločných sedení jasne definujeme tieto základné atribúty.
Navonok však značku reprezentuje niekoľko prvkov, ktoré by mali s predošlými bodmi korešpondovať
Názov
Prvým krokom bude vymysliť kreatívny názov značky. Ten by mal byť ľahko zapamätateľný, dobre vysloviteľný, nemal by so sebou niesť negatívne konotácie, pri vstupe na zahraničné trhy je potrebné si overiť význam slova v iných jazykoch. No a v neposlednom rade je potrebné overiť dostupnosť domén s daným názvom.
Logo
Ak sme splnili všetky kritéria a našli vhodný názov pre novú značku, prichádzame ku kreovaniu loga a jeho variácií na rôzne použitia.
Vizuálna identita
V ideálnom prípade si nezadefinujeme iba rôzne verzie loga (napríklad čiernobielu, iba obrazovú či iba textovú), ale aj možnosti a presný spôsob jeho použitia. Rovnako si definujeme brandové farby a ich použitie. Vzhľad rôznych propagačných či firemných materiálov, dizajn obalov a skrátka všetkého, čo sa spája so značkou aby jej komunikácia v budúcnosti bola koziststentná a vďaka tomu na prvý pohľad identifikovateľná.
Komunikácia
Následne si stanovíme ako a kde chceme komunikovať. Určíme si teda tón komunikácie a tiež aké kanály chceme na komunikáciu využívať. Následne môžeme pristúpiť k návrhu prvých výstupov, marketingového a komunikačného plánu a úplne na záver, k samotnej realizácii.